رسانه تخصصی عبری: ارتش اسرائیل دشوارترین هفته جنگ را پشت سر می‌گذارد

یک رسانه تخصصی نظامی در رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، هفته جاری دشوار‌‌ترین هفته برای ارتش اسرائیل از زمان تجاوز نظامی به نوار غزه بوده است.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان اسرائیل دیفنس در یادداشتی در این رابطه اعتراف کرد، میزان تلفات و خساراتی که اسرائیل در هفته جاری متحمل شده است نشان می‌دهد که این هفته دشوار‌‌ترین هفته از زمان آغا زجنگ است، از اینرو اگر ارتش اسرائیل به دنبال رسیدن به اهداف خویش است باید از بسیاری از چالش‌ها عبور کند.

امیر راباپورت در یادداشتی که در این رسانه منتشر شد، نوشت، در یکی از پایگاه‌ها در جنوب شاهد آن بودیم که ارتش اسرائیل مشغول خارج کردن تانک‌های میرکاوا 3 از داخل انبارها است، این تانک‌ها عملا بازنشسته شده و تل‌آویو در آستانه فروش آن به یکی از کشورهای اروپایی بود.

این تحلیل‌گر اسرائیلی با اشاره ضمنی به انهدام تعداد قابل توجهی از تانک‌های صهیونیستی در نوار غزه گفت: از خوش شانسی ما بود که همزمان با آغاز جنگ مدیر کل وزارت جنگ دستور داد روند فروش و انتقال این تانک‌ها متوقف شد و در حال حاضر که رتبه بندی ارتش اسرائیل در رابطه با تعداد تانک‌‌هایی که در خدمت دارد به خط قرمز و خطر خود نزدیک می‌شود، دست به دامن تانک‌های قدیمی و چند دهه پیش رفته‌ایم و نه تنها آنها را جایگزین تانک‌های دیگر می‌کنیم بلکه در حال تشکیل لشکر جدیدی با تانک‌های قدیمی هستیم.

او در ادامه می‌نویسد: افزایش شمار نیروهای نظامی در جریان آغاز عملیات و در همان حال خریدهای گسترده تسلیحاتی از تمامی کشورهای جهان و فعالیت سه شیفته صنایع نظامی اسرائیل برای تولید جنگ افزار و مهمات بیش از هر چیز بیانگر وجود یک ناکامی بزرگ است، ناکامی که از آن سخن گفته نمی‌شود این در حالی است که ناکامی اطلاعاتی بیشترین توجه را به خود جلب کرده است اما باید اعتراض کرد ارتش اسرائیل در مقابل این ماموریت (بزرگ) که در (نوار غزه) انتظارش را می‌کشد، ارتشی کوچک است.

این کارشناس در ادامه تحلیل خود در این رسانه تخصصی نظامی می‌افزاید: ارتش اسرائیل از انجام عملیات گسترده و همزمان در تمامی نقاط نوار غزه عاجز است، این در حالی است که مجبور است همزمان با آن در شمال هم با حزب الله بجنگد، همان جایی که روز پنج شنبه تلفات شدیدی متحمل شد، جنگ در داخل اسرائیل (کرانه باختری) هم دایر است این در حالی است که تعامل با مشکلات داخلی اسرائیل هم مزید بر علت می‌شوند، تمامی این مسایل یک طرف اما خطری که هیچگاه نمی‌شد تصورش را کرد تهدیدی است که یمنی‌ها برای کشتی‌های اسرائیلی به وجود آورده‌اند.

در بخش دیگری از این یادداشت تاکید شده است، چالش پیش روی اسرائیل بزرگ و هزینه آن به شدت دردناک است، این هزینه‌ها تا به حال در جنگ‌های اسرائیل سابقه نداشته است.

به گفته امیر راباپورت، افزایش شدید تلفات و فراوانی مجروحین دلیلی بر شدت درگیری است.

نویسنده بعد از تکرار اهداف تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از جمله ترور یحیی السنوار و محمد الضیف به همراه دستیارانشان، به استراتژی‌های دفاعی مقاومت فلسطینی پرداخته و نوشت:

آنها از گلوله‌های ار پی جی، موشک‌ها و تسلیحات ساخت داخل استفاده می‌کنند اما در عین حال موشک‌های ضد تانک کورنیت نیز در جنگ استفاده می‌کنند، این موشک‌ها ساخت روسیه هستند و تلفات شدیدی به ارتش اسرائیل در جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه) وارد کرده بودند.

فلسطینیان از گلوله‌های خمپاره هم این هفته استفاده کردند که تلفاتی در میان ما به وجود آورد و دست کم یک کامیون حامل ابزارهای مهندسی جنگی را در شمال نوار غزه منهدم کرد.

این تحلیل‌گر بعد از آن نوشت: جنگ در اوج خود قرار دارد و نتیجه گیری در مورد آن همچنان دور از دسترس است، اما حداقل برای یک روز این جنگ و جدل در میان صاحبنظران به وجود آمده بود که آیا می‌تواند جنگ در غزه را از طریق بمباران‌های صرف هوایی پیروز شد و دشمن را از راه دور شکست داد، یا آنکه حمله زمینی امری اجتناب ناپذیر است؟

خوب بدون هیچ شک و تردیدی بدون آن که نظامیان مستقیما پای در میدان نگذارند امکان تحقق اهداف از بین بردن توانمندی نظامی حماس وجود ندارد.

او همچنین خبر داد، مقر شاباک در تل‌آویو و مراکز بازجویی که در جنوب (فلسطین اشغالی) برپا شده است، از دو ماه پیش هزاران نفر از ماموران را در خود جای داده است، بسیاری از آنها از بازجویان و تحلیل‌گران سابق شاباک بودند که امروز به خدمت بازگشته‌اند تا از اطلاعات به دست آمده کمال استفاده کرده و بتوانند با تحلیل آنها اطلاعاتی در رابطه با اشخاص و نیز ورودهای تونل‌ها به دست آورند.

وی همچنین اعتراف کرد به طور کلی امروز بزرگترین چالش موجود ارتش اسرائیل تونل‌های حماس هستند و احتمالا تمام وقت آن را تا سال 2024 به خود اختصاص خواهد داد.

وی مدعی شد یکی از بزرگترین گپ‌های موجود در طرح عملیاتی اترش اسرائیل آن است که فعال در منطقه رفح عملیاتی انجام نمی‌دهد، این امر حداقل در حال حاضر اینگونه است و این مسئله بسیار مشکل آفرین است، زیر تونل‌های خانیونس به رفح منتهی می‌شوند و احتمالا از آنجا به مصر متصل شده‌اند، هیچ کس در حال حاضر نمی‌تواند مطمئن باشد که تونل‌‌هایی به خارج از غزه وجود نداشته باشد.

حزب الله لبنان یک موضع نظامی دیگر ارتش اسرائیل را هدف قرار دادافشاگری رسانه عبری از بحران نیروی زمینی ارتش اسرائیل در جنگ غزهجزئیات ناگفته از ضربه سنگین حماس به ارتش اسرائیل در 27 آبان/ 10 کشته طی 4 کمین در یک روزجهاد اسلامی: دشمن در همه میادین نبرد درحال غافلگیر شدن است/ ضربات سنگین به ارتش اسرائیل در محورهای غزه

انتهای پیام/

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *