سوریه: آمریکا در کنار اسرائیل در حال جنگ در غزه است

وزارت خارجه سوریه به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه واکنش نشان داد و گفت که آمریکا در کنار اسرائیل در حال جنگ در غزه است.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه سوریه امروز شنبه در واکنش به اقدام مجدد آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره غزه گفت: سوریه استفاده آمریکا از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد را که هدف اصلی آن توقف کشتار رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود، محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: استفاده آمریکا برای چندین بار از حق وتو نشان می‌دهد که واشنگتن نه تنها در این کشتار شریک است، بلکه در کنار اسرائیل در حال جنگ در نوار غزه است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: تنها هدف آمریکا نابودی ملت فلسطین و تأسیس «اسرائیل بزرگ» بر روی اجساد کودکان و زنان فلسطینی پس از محو خانه‌ها و میراث تمدنی آن‌ها است.

وزارت خارجه دمشق خاطرنشان کرد که حمایت کشورهای غربی و آمریکا از رژیم صهیونیستی به ویژه آنچه آن‌ها به اصطلاح «حق دفاع اسرائیل از خود» عنوان می‌کنند، اوج نفاق است. زیرا این سخنان چیزی جز اجازه ادامه کشتار فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل نیست.

آمریکا در طول 64 روز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه همه‌جانبه در کنار این رژیم ایستاده و از جنایت‌های آن حمایت سیاسی کرده و دست به تسلیح آن برای تداوم حملات به غزه زده است. شب گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل برای چندمین بار، قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف جنگ و برقراری آتش بس در نوار غزه را وتو کرد تا نشان دهد شریک جنایت صهیونیست‌هاست و واشنگتن نمی‌توانند در قضیه فلسطین میانیجی بی‌طرف باشد.

آزادی بیان از نوع آمریکایی؛ وزیر خارجه فلسطین در واشنگتن ممنوع المصاحبه شد مسئول حماس: جنایت‌های روزانه صهیونیست‌‌ها در غزه با تصمیم و سلاح آمریکا صورت می‌گیرد

انتهای پیام/

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *