ممنوعیت جداکردن خانواده‌های مهاجران در مرز آمریکا

یک قاضی فدرال، در حکمی دولت را از جداکردن اعضای خانواده‌های مهاجران به عنوان بخشی از سیاست اجرایی مرزی به مدت هشت سال منع کرد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک قاضی فدرال، در حکمی دولت را از جداکردن اعضای خانواده های مهاجران صرفا به عنوان بخشی از سیاست اجرایی مرزی برای 8 سال آینده منع و هر گونه بازگشت احتمالی سیاست تحمل صفر کوتاه مدت که مربوط به سال 2018 است را متوقف کرد.

این تصمیم در راستای بخشی از توافقات صورت گرفته بین خانواده های مهاجرانی که در آن زمان از یکدیگر جدا شده و وزارت دادگستری، بوده است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از اتخاذ این تصمیم از سوی قاضی دانا سابرا استقبال کرد. این همان قاضی بود که برای بار اول این سیاست را مسدود کرد.

سخنگوی این اتحادیه در این باره گفت: هیچ خانواده ای نباید بار دیگر مجبور به تحمل این کابوس و تراژدی باشد.

گرچه تعداد دقیق کودکان و خانواده های مهاجرانی که گرفتار قانون جداسازی اعضای خانواده ها شده اند مشخص نیست اما برآورد شده است این توافق بین 4 هزار و 500 تا 5 هزار کودک را پوشش خواهد داد.

براساس این توافق، خانواده هایی که در معرض این سیاست قرار گرفته اند می توانند اجازه کار در ایالات متحده را داشته باشند و امکانات خاص مربوط به مسکن و مزایای قانونی و درمانی دریافت کنند.

علاوه بر این، طبق این حکم دولت فدرال به تلاش ها برای کنار هم قرارگرفتن خانواده ها ادامه می دهد و راه ها برای خانواده های آسیب دیده و جدا شده به منظور ارائه درخواست پناهندگی باز بماند.

همچنین مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی از اجرای قانون جداسازی خانواده ها به مدت هشت سال به جز در موارد خاصی که در این توافق گفته شده، منع شدند.

پیشتر مقامات اجازه داشتند خانواده هایی را که والدین یا سرپرستان آنها متهم به انجام جرمی مرتبط با مهاجرت هستند، از یکدیگر جدا کنند. همچنین مقامات اداره گمرک از ارجاع والدین برای تعقیب قانونی درباره جرایم مربوط به مهاجرت تا زمانی که فرزند آنها با سرپرست دیگری مهاجرت کند، منع شدند.

گفتنی است موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، تا کنون دو بار به صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا شکسته شده است. بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از دو میلیون عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال 2022 ثبت شده است.

انتهای پیام/

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *